Obserwatorzy

sobota, 29 grudnia 2012

Zakladka do ksiazki z filcu

Teraz pokaze, jak wykonac zakladke do ksiazki, ktora ma troche inny ksztalt, niz te, ktore sa najbardziej popularne, mianowicie, jest to kieszonka -trojkat, ktora jest zakladana na rog ksiazki.
Pierwsza bedzie zakladka uszyta z filcu.
Wpierw staramy sie pomyslec, dla kogo bedzie ta zakladka, jakie materialy juz mamy i jak ozdobimy zakladke.Ja wykonam zakladke dla szalonej czytelniczki, ktora caly czas czyta, lubi chinska porcelane i herbate.
moje kawalki filcu, oraz maly kawalek chinskiej porcelany/patrz: mozaika ze stluczonych talerzy/







wpierw wycielam dzbanek z otworem na "brzuszku"





kawalek porcelany skleilam wraz z kawalkiem tekturki, zeby sie nie slizgala, wsune ja do srodka czajniczka






tak wyglada ksztalt mojej zakladki oraz troche mniejszy trojkat polokragly na spodzie z tekturki/dla usztywnienia/, ramie trojkata ma 13 cm i filc jest podwojny.





herbate pijemy z rogalikiem, wiec uszylam maly rogalik/napychajac wypelniaczem do zabawek/





na gornej czesci przyszylam dodatkowy trojkat, ktory nasladuje zwiniete ciasto rogalika





teraz troche zmian:zdecydowalam , ze moj czajniczek bedzie niebieski na jasnym tle, tak mi sie najbardziej podobalo.Pierwszy ,szary trojkat jest najwiekszy i podwojny, drugi-to tekturka dla usztywnienia, nieco mniejsza, niz szary trojkat i trzeci najmniejszy, pojedynczy, to tlo dla mojego dzbanka.




wszystkie "ozdobki", czyli dzbanuszek,kwiatki, rogalik, koleczko i guziczki, naszywamy teraz , na jasnym tle i przyszywamy do jednej czesci naszego szarego trojkata





wszytko przyszyte, wkladamy i dopasowujemy  tekturke, ktora zszywamy wzdluz ramion trojkata,/ zostawiajac otwor na dole/, jednoczesnie zszywajac szary trojkat





tak wyglada zakladka od srodka






a tutaj: zakladka w uzyciu, wkladamy kilka stron do kieszonki








bardzo latwo otworzyc ksiazke , zakladka wygodnie tkwi w gornym rogu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz